تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳) «کبریت» آماده نمایش و پخش شد
سرخط خبرها

نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی برگزار شد | راه‌اندازی نرم‌افزاری برای مطالبه‌گری مردم

  • کد خبر: ۱۷۴۷۵۳
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی برگزار شد | راه‌اندازی نرم‌افزاری برای مطالبه‌گری مردم
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین اتفاق در ستاد راه‌اندازی نرم‌افزار مطالبه‌گری با نام «سو» است‌. از این طریق مطالبات به دستگاه‌ها ارائه می‌شود تا گزارش عملکرد داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی رضایی، صبح امروز در نشست خبری، ضمن اشاره به روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر که از ۲۸تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۳مرداد ادامه دارد گفت: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کار اجرایی نیست بلکه ستادی است، هر مدیر موظف است معروفات و منکرات دستگاه خود را افشا کند و ما نیز نظارت می کنیم و اگر جایی احساس کنیم کار به خوبی صورت نگرفته ورود می‌کنیم.

رضایی اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما مطالبه گری است و اولین افرادی که مورد مطالبه قرار می‌گیرند، مدیران دستگاه ها هستند. اعتقاد داریم مدیران دستگاه‌ها کسانی‌اند که تمایل دارند به نحو احسن وظایف کاری خود را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: مهمترین اقدام ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی طراحی نرم افزار مطالبه گری با نام «سو» به معنای سمت و جهت و روشنایی است. با توجه به بازدیدهای ستاد کشوری و مدیران ستاد کشور تصمیم داریم این نرم افزار را در سطح کشور عملیاتی کنیم. اکنون در حال طراحی هستیم و تا پایان تابستان این نرم افزار در کشور عملیاتی شود.

وی گفت: این نرم افزار ۵ ماه است در استان عملیاتی شده و حدود ۲۲۰۰نفر جزو این اپ هستند. همچنین بیش از ۳هزار مطالبه ثبت شده است که ۸۶ دهم از مطاببات پیگیری شده و ۱۷ درصد مطالبات پیگیری نشده است. وجه تمایز این اپ است که هر موضوعی ثبت شود تمام مراحل را از دستگاه‌های متولی به صورت آنلاین پیگیری و مشاهده خواهد کرد. شفاف است و روال انجام آن برای فرد نشان داده می‌شود. زمان پیگیری نیز برای دستگاه‌ها مشخص می‌شود. این درحالی است که به هیچ عنوان هیچ کسی حق استفاده از اطلاعات و هویت اعضای ارائه دهنده مطالبات ندارد.

وی گفت: شبکه نظارت گسترده مردمی، ستاد امر به معروف به عنوان نقش واسط بین دستگاه های اجرایی و دستگاه های اجرایی برای حذف آسیب های حوزه عملکردی خود، سه بخش اساسی نرم افزار«سو» را تشکیل داده است.

رضایی گفت: این نرم افزار ۱۶محور با حدود ۹۰ ریز موضوع را در خود جا داده که مطالبات حول این محورها قرار می گیرند اما امکان بروز رسانی این موضوعات در اپلکیشن وجود دارد و وارد شبکه نظارت خواهد شد.

وی به امتیازات و ویژگی‌های این اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: در این نرم افزار هر کسی که گزارشی را ثبت می‌کند موظف است موقعیت مکانی آن اتفاق را ثبت کند. به ما اجازه می‌دهد نقشه‌ها و لایه‌های مختلف موضوعی را احصا کنیم و لایه‌های اطلاعاتی را پیاده کنیم. به عنوان مثال می‌توانیم بدانیم مهمترین نانوایی‌هایی که بهداشت را رعایت می‌کنند کجا هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->